Midt-Telemark kommune

Viktig melding - Vanlig informasjon til innbygger

Viktig melding i forbindelse med kommunesammenslåing

Vi jobber med nye nettsider. Det vil derfor i en kort periode, være informasjon som ikke er på plass, og digitale søknadsskjemaer er for tiden utilgjengelige. Søknadsskjemaer i pdf-format for Bø/Sauherad kommune brukes i mellomtiden. Er det noe du savner? Ta kontakt med servicetorget på 35 05 90 00 eller post@mt.kommune.no.

Søknadssenteret

Søknadssenteret

I søknadssenteret har vi samlet skjemaer på et sted. Her finner du elektroniske søknadsskjemaer til de fleste tjenester i kommunen. 

Vi anbefaler at du sender inn søknaden digitalt. Vi kan da behandle din søknad raskere, og du trenger ikke skrive ut papirskjema og sende det til oss i posten. Du vil også få oversikt over alle dine innsendte digitale søknader når du logger inn i søknadssenteret. 
 

Gå til søknadssenteret


Hvordan søker jeg digitalt?

For å kunne sende inn søknader digitalt må du logge inn og identifisere deg. Når du står i søknadssenteret, klikk på "Logg inn" oppe i høyre hjørnet. Er det første gang du logger inn må du 

1. Logg inn


Logg inn via ID-Porten

Du som har norsk fødselsnummer logger inn via ID-porten for å få tilgang til å sende inn søknaden digitalt. Du kan bl.a bruke Bank-ID og Bank-ID på mobil for å identifisere deg. Din informasjon hentes automatisk fra folkeregisteret.

Logg inn med e-post

Er du utenlandsk søker eller ikke har norsk fødselsnummer må du logge inn med e-post. Representerer du en virksomhet og ikke søker personlig må du også logge inn med e-post. Innlogging med e-post kan også være et alternativ dersom du ikke ønsker innlogging med opplysninger knyttet til deg som person.

Er det første gang du logger inn og ønsker logge inn med e-post, må du opprette en ny bruker og gi oss den informasjon vi trenger for å kunne behandle din søknad.


2. Fyll ut søknadsskjema

Når du har logget inn finner du riktig skjema og fyller ut de felter som er påkrevd. Du kan mellomlagre din søknad om du ikke blir ferdig, og ferdigstille den på et senere tidpunkt.


3. Send inn

Når søknaden er ferdig utfylt sender du den inn. Du vil få en bekreftelse på at vi mottat skjemaet.
 


 

Oversikt over innsendte skjemaer

Når du logger inn i søknadssenteret vil du få oversikt over alle dine innsendte digitale skjemaer. 
 


 

Jeg har glemt passordet mitt

Logger du inn med e-post og har glemt passordet ditt, kan du velge "glemt passord" når du prøver å logge inn og følge instruksene du får. 
 


 

Har du spørsmål eller er det noe som ikke virker?

Kontakt servicetorget i kommunen så hjelper vi deg.

Kontakt

Servicetorget
E-post
Telefon 35 05 90 00

Åpningstider

Servicetorg

0800 - 1530
 

Sentralbord

0900-1400

Adresse

Besøksadresse

Midt-Telemark Kommune
Bøgata 67
3800 Bø
 

Postadresse

Midt-Telemark kommune
Postboks 83
3833 Bø