Gå til skjemaoversikt
Hvordan søker jeg digitalt?
For å kunne sende inn søknader digitalt må du logge inn og identifisere deg. Dette kan du gjøre gjennom å logge inn via ID-Porten eller registrere en bruker.
Når du står i søknadssenteret, klikk på "Logg inn" oppe i høyre hjørnet.
Innloggingsalternativer
Logg inn via ID-Porten
Du som har norsk fødselsnummer kan logge inn via ID-porten for å få tilgang til å sende inn søknaden digitalt. Du kan bl.a bruke Bank-ID og Bank-ID på mobil for å identifisere deg. Din informasjon hentes automatisk fra folkeregisteret (navn og adresse).
Logg inn med e-post
Er du utenlandsk søker eller ikke har norsk fødselsnummer må du logge inn med e-post. Representerer du en virksomhet og ikke søker personlig må du også logge inn med e-post. Innlogging med e-post kan også være et alternativ dersom du ikke ønsker innlogging med opplysninger knyttet til deg som person.
Er det første gang du logger inn og ønsker logge inn med e-post, må du opprette en ny bruker og gi oss den informasjon vi trenger for å kunne behandle din søknad.
2. Fyll ut søknadsskjema
Når du har logget inn finner du riktig skjema og fyller ut de felter som er påkrevd. Du kan mellomlagre din søknad om du ikke blir ferdig, og ferdigstille den på et senere tidspunkt.
3. Send inn
Når søknaden er ferdig utfylt sender du den inn. Du vil få en bekreftelse på at vi mottatt ditt søknadsskjema.
Oversikt over innsendte skjemaer
Når du logger inn i søknadssenteret vil du få oversikt over alle dine innsendte digitale skjemaer.
Jeg har glemt passordet mitt
Logger du inn med e-post og har glemt passordet ditt, kan du velge "glemt passord" når du prøver å logge inn og følge instruksene du får.
Har du spørsmål eller er det noe som ikke virker?
Kontakt servicetorget i kommunen så hjelper vi deg.