Har du bolig til utleie for ukrainske flyktninger?

Midt-Telemarket kommune er anmodet om å bosette 100 flyktninger i løpet av 2022 og ønsker nå å kartlegge tilgjengelige utleieboliger for ukrainske flyktninger.

Prosessen med å ta imot flyktninger fra Ukraina og bosette dem i kommunen følger samme prosedyrer som bosetting av flyktninger fra andre land. Kommunen skal være behjelpelig med å skaffe boliger til flyktningene. Det er behov for å bosette både i private og kommunale boliger.

Registrer

For å få til dette trenger vi din hjelp.
Dersom du har en bolig som er tilgjengelig for utleie så registrer den gjerne via skjemaet nedenfor.
Vi har behov for hele enheter, dvs leiligheter og eneboliger, men ikke hytter.

• Dersom du allerede har vært i kontakt med kommunen angående din bolig trenger du ikke registrere den på nytt.
  • Etter at du har fylt ut skjemaet blir det videresendt boligkontoret.
  • Du trenger ikke logge på med via ID-porten. Benytt knappen "Gå direkte til skjema"
  • Dette skjemaet er ikke en kontrakt, men en kartlegging. Dersom det blir aktuelt å leie vil vi ta kontakt med deg.

Skjema for registrering av utleiebolig

Rune Arnesen
Boligkonsulent