Midt-Telemark kommune

Innkjøp - rutine og avtaler

Innkjøp - rutine og avtaler

Skal du handle på vegne av jobben?


Før du handler må du huske dette:

1. Vurder behovet for å handle. Må det kjøpes nytt, er det mulig å kjøpe brukt, kan du finne det du trenger på en annen avdeling i kommunen?

 

2. Sjekk om Midt-Telemark kommune har innkjøpsavtale på varen/tjenesten du skal handle.

Kommunen har innkjøpsavtaler som dekker varer og tjenester som kjøpes ofte. Slike innkjøpsavtaler sikrer at konkurranse er gjennomført i forkant, at det er forhandlet fram bra priser og gode innkjøpsvilkår. 
Alle enheter og avdelinger i kommunen er forpliktet til å følge disse avtalene.

    Sjekk her: Innkjøpsavtaler

 

3. JA
produktet finnes i listen = du må kjøpe produktet av leverandøren kommunen har avtale med. 

Lista inneholder informasjon om hvordan du bestiller fra leverandør. Dersom det står `eHandelbetyr det at du kan gjøre handelen gjennom Visma eHandel. Dersom du ikke har tilgang til det ta kontakt med din nærmeste leder. 
 

3. NEI
produktet finnes ikke i listen = se tabellen nedenfor

Oversikt

Veiviser for hva du kan handle til hvor mye
Oversikt
Pris på varen eksl. mva Hvem kan handle? Hva gjør du?
0 - 100.000 Du Sjekk produktpris hos 3 ulike leverandører. Du kan f.eks gjøre et nettsøk og velge den leverandøren med best produkt- og prismatch.
Alt over 100.000 Innkjøpsansvarlig Ta kontakt med innkjøpsansvarlig

5. Når du handler må du huske på dette:

  • Be leverandør/butikk sende faktura til kommunen.  Det er bare unntaksvis at du skal legge ut og kreve refusjon fra kommunen.
  • Oppgi fakturareferanse.  Fakturareferansen er en tallkode (avdelingsnummer og løpenummer), f.eks 1510-00  for Økonomiforvaltning.  Din leder vet hvilken fakturareferanse som gjelder for din avdeling.

Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) inngår de største innkjøpsavtalene for Midt-Telemark kommune.

Her finner du hjemmesiden til TIS med mer informasjon: Telemark Innkjøpssamarbeid

Kommunens innkjøpsreglement funner du her: Innkjøpsreglement MTK (PDF, 270 kB)

Kontakt

Silje Larsen Ulverød
Enhetsleder Telemark Innkjøpssarmarbeid
E-post
Mobil 47 90 60 70
Selma Sudbø
Enhetsleder økonomiforvaltning, innkjøpsansvarlig
E-post
Mobil 97 61 91 96

Åpningstider

Servicetorget på kommunehuset

09.00 - 15.00
 

Sentralbordet

09.00 - 14.00

Adresse

Besøksadresse

Midt-Telemark Kommune
Bøgata 67
3800 Bø

Postadresse

Midt-Telemark kommune
Postboks 83
3833 Bø