Til grunneiere med fiskerett i Bøelva og Nes grunneierlag - Vet du at vassdraget i Midt-Telemark kommune har både laks, sjøørret og storørret?

Midt-Telemark kommune, sammen med Midtre Telemark vannområde, bistår i disse dager grunneierne med fiskerett til vassdraget med å organisere seg

Anita C. Kirkevold

Grunneiere med fiskerett langs Bøelva og ut i Årnesbukta fram til Holtanbekken og ut til kommunegrensa mot Nome (Ytre Stranna) er invitert til møte mandag 17. juni 2024 kl. 18-21 på Landbrukets Hus. Målsetningen med møtet er å etablere et grunneierlag som har som oppgave å forvalte fiske til det beste for fisken selv og allmenheten.

Videre vil grunneiere langs Sauarelva fra Nautesund til Holtanbekken og videre ut til Ottersnesodden, bli invitert til møte med samme målsetning 2. september 2024.

Alle grunneiere med fiskerett får tilsendt brev i forkant. Brevet blir sendt til Altinn - du kan også lese brevet her. (PDF, 198 kB)Det er kun grunneiere med fiskerett som er invitert til møtet.

Lover og forskrifter som regulerer fiske etter laks m.m:

·         Lov om laksefisk og innlandsfisk mv. (lakse- og innlandsfiskeloven) kan leses her

·         Forskrift om pliktig organisering og drift av vassdrag med anadrom laksefisk kan leses her

·         Forskrift om fiske etter laks, sjøørret og innlandsfisk, Vestfold og Telemark kan leses her

·         Velkommen!