Aktivitetskontakter søkes!

Midt-Telemark kommune søker stadig etter nye aktivitetskontakter!

Barn som klatrer i klatreparken. Foto - Klikk for stort bilde    Å være aktivitetskontakt er å hjelpe andre mennesker med å bli mer trygg på seg selv, gjennom sosialt samvær og ulike aktiviteter.

Mange ulike personer, både barn og voksne, trenger en aktivitetskontakt.  Det handler om å gi et annet menneske en meningsfull fritid. For noen kan det være vanskelig å komme seg ut på egen hånd, og de trenger hjelp og støtte til å mestre forskjellige fritidsaktiviteter. Enkelte har lite sosialt nettverk og kan kjenne seg ensomme.

Aktiviteter kan være å dra på turer, være en samtalevenn, bli med på biblioteket, på kafé, kino eller andre aktiviteter og arrangement.

Vanlig arbeidsmengde er 2-6 timer i uken. Det krever ingen formell utdannelse for å bli aktivitetskontakt, men det er en fordel med erfaring fra arbeid med mennesker med særlige behov.

Du vil få gode muligheter for oppfølgingssamtaler med råd og veiledning underveis.

Interessenter som melder seg vil bli kontaktet for en samtale for å kartelgge ønsker og interesser. Og finner vi en person som kan passe for deg, tar vi kontakt.

Som aktivitetskontakt kan du:

•  ha in fleksibel jobb ved siden av studiet.

•  utfordre nye sider ved deg selv.

• hjelpe et annet menneske med å få en meningsfull fritid.

Ønsker du å vite mer?

Ta kontakt med: