DigiHelsestasjon

Helsestasjons- og skolehelsetjenesten i Midt-Telemark kommune er tidlig ute med å tilby DigiHelsestasjon, en digital plattform som legger til rette for at brukere og pårørende enkelt og trygt kan kommunisere med tjenesten.

Ved bruk av DigiHelsestasjon kan du:

• sende og motta meldinger
  • se avtaler og avbestille avtaler
  • få varsler om planlagte avtaler på tekstmelding eller e-post

Helsenorge - sikker innlogging

Foreldre og ungdom over 16 år kan få varsel på e-post eller tekstmelding i forkant av en avtale. Systemet er koblet opp mot Helsenorge, og brukes ved hjelp av sikker innlogging, for eksempel Bank ID på mobil. Det betyr at personvern opprettholdes også for meldinger med sensitive opplysninger. Alle meldinger legger seg direkte inn i den elektroniske pasientjournalen (EPJ), og sikrer god dokumentasjon både for bruker og tjenesten.

Tjenestens fagsystem registrerer automatisk hvilke brukere som er koblet opp mot Helsenorge. Varsler om timer vil da gå automatisk via Helsenorge. SMS om timeavtaler vil gå som før til øvrige brukere.

Meldinger som blir sendt til fast helsesykepleier/helseperson vil besvares i arbeidstiden, men dette er ikke en chat-tjeneste.

Meld i fra

DigiHelsestasjon er et nytt nasjonalt produkt.  Utfordringer knyttet til varsler for avtaler kan fremdeles skje. Dette jobbes det kontinuerlig med. Hvis du savner en påminnelse om timeavtale er det fint om du ringer helsestasjonen.