Ledig stilling - Fosterhjemsrådgiver

Barneverntjenestene i Tinn, Notodden og Hjartdal, Nome og Midt-Telemark og Barnevernsamarbeidet i Vest-Telemark har etablert interkommunalt samarbeid om ressursteam. Ressursteamet skal bistå kommunene med å løse sine oppgaver når barnevernsreformen innføres fra 2022. Kommunene vil få økt ansvar for både tiltak og økonomi.

Flere barn skal få rett hjelp til rett tid – der de bor.

Notodden kommune er vertskommune. Barnevernleder i vertskommunen har personalansvar. Ressursteamet består av  alle 11 samarbeidskommunene og
deres fire barneverntjenester. Arbeidsoppgaver omfatter fosterhjemsarbeid og å hindre hasteplasseringer.  Det legges opp til både fysisk og digital kontakt for å gjennomføre oppgavene den enkelte har, men vil likevel kreve stor grad av mobilitet.

4 barnevernledere er fagråd og prioriterer oppgaver og tiltak for Ressursteamet.

Kvalifikasjoner

Barnevernspedagog, sosionom eller annen relevant utdanning. Barnevernkompetanse og erfaring fra fosterhjemsarbeid i kommunalt og/eller statlig barnevern. Du må ha førerkort klasse B og kunne disponere egen bil i tjenesten.

Les mer og søk på stillingen her