Tilrettelagt botilbud og miljøarbeid i eget hjem for funksjonshemmede

Om Bo- og miljøtjenesten

Bo- og miljøtjenester gir miljøtjenester til mennesker med bistandsbehov. Vi har flere bofelleskap, men gir også tjenester i private hjem. Vi ønsker å bidra til en best mulig hverdag for tjenestemottakerne.

Trygghet, forutsigbarhet, glede og mestring er viktig.

Sammen finner vi de beste løsningene for deg.

Mer informasjon om hvordan søke pleie- og omsorgstjenester

Tilrettelagt bolig

Kommunen hjelper deg med å skaffe egen bolig og tilrettelegge den etter dine behov. Du vil motta leiekontrakt og betaler for leie av boligen. Vi hjelper deg også med å søke hjelpe- og grunnstønad gjennom NAV.

Se bofellesskap for deg med funksjonsnedsettelse

Tilrettelagt dagtilbud

Kommunen tilbyr tilrettelagt dagtilbud for personer med funksjonsnedsettelse. Dagtilbud finnes på Driv.

Se informasjon om dagtilbud/arbeidstrening

Opptrening og rehabilitering

Personer i alle aldre som i forbindelse med skade, sykdom, funksjonshemming eller andre endringer i livet, kan ha vansker med å utføre sine daglige aktiviteter og gjøremål.

Kommunen tilbyr en rekke tjenester innen opptrening, rehabilitering og koordinering.

Se mer informasjon om opptrening og rehabilitering

Torunn Hesthag
Enhetsleder: Bo og mestring