Oppdatert
kl 1330
Telenor melder kl 12:57 at feilen på nødnummertjenesten skal være løst og at all trafikk mot 110, 112 og 113 nå er normalisert.
Politiet avvikler sin patrulje i Bøgata.
kl 12:40
Viktig informasjon:
110-112-113 nødnummer har tekniske problemer.
Hvis du har behov for nødhjelp må du møte opp ved nærmeste brannstasjon, disse vil være bemannet i første omgang frem til kl. 1600.
Politiet i Midt-Telemark har en patrulje plasser i Bøgata og på Brenna dersom noen har behov for kontakt.
Det kan likevel være at man kommer i kontakt med nødetatene på følgende måte:
-Hold linjen ved anrop til nødnumrene 11x selv om man ikke får ringetone. Oppkobling går tregt. Det kan ta alt fra 2-40 sekunder å få svar.
Alternativt nummer å benytte for innbyggerne er: 33 34 44 00.
kl 12.15:
Pressevakt i Helsedirektoratet informere i Dagbladet:
- Vår klare og sterke oppfordring nå er å ikke legge på hvis man prøver å ringe. Selv om man ikke hører noen ringelyd, så er det koblingen som tar tid. Det kan ta alt fra 2 til 40 sekunder før man kobles videre. Telenor er i gang med feilsøking, men klokka 12 er feilen fremdeles ikke rettet.
Politiet i Midt-Telemark har en patrulje plasser i Bøgata dersom noen har behov for kontakt.
Nome og Midt-Telemark brann og redning har fysisk bemannet alle stasjonene sine på Ulefoss, Gvarv, Bø og Lunde.
Hold deg oppdatert gjennom nasjonale medier.