Foreldrekurs – Trygghetssirkelen

Velkommen til foreldrekurs i COS-P (Trygghetssirkelen).

Trygghetssirkelen (Circle og Security Parenting) er et kurs for foreldre og andre omsorgspersoner som bygger på over 50 års forskning på tilknytningsteori. Målet med kurset er å styrke og utvikle en trygg relasjon og tilknytning mellom foreldre og barn.

Det legges i kurset vekt på:

• Hvordan man kan se, forstå og møte barnets behov
  • Øke kompetanse på samspill mellom foreldre og barn
  • Hvordan hjelpe barnet til å bli kjent med og regulere sine følelser
  • Hvordan forstå og håndtere egen frustrasjon i utfordrende situasjoner med barnet

Kurset er filmbasert, og det veksles mellom refleksjon og filmvisning. Man bestemmer selv hva man ønsker å dele i gruppen. Det vil være 8-10 foreldre i hver gruppe. Kurset er for foreldre med barn i alder opp til 12 år. Kurset vil gå over sju kvelder, med 1,5-2 timers varighet. Det vil ikke være mulig å ha med barn på kurset. Dere bør ikke trenge tolk.

COS-P kurs er gratis. Det er viktig å følge hele kursforløpet for å kunne ha nytte av kurset. Dersom man er vekk mer enn to ganger ila kurset, anbefales det å starte på nytt kurs. Oppstart med forbehold om nok deltagere. Vi anbefaler at begge foreldre tar kurset, men det er også helt i orden at en av foreldrene kommer.

Oppstart: 28. september 2023

Kurskvelder: 7 torsdager kl.17.00-19.00