Studenter i Sykehjem

Midt-Telemark kommune vil fra høsten 2024 tilby opp til 5 studentleiligheter i tilknytning til sykehjemmet i Bø.  Midt-Telemark kommune søkte tidligere i år Statsforvalter om midler til prøveprosjektet og fikk innvilget søknaden.

Midt-Telemark er en studentkommune med USN Campus Bø som base. Det er over 2000 studenter i bygda. Vi som kommune ønsker å knytte studentene tettere på oss. Studenter trenger bolig, kommunen har rom i stengte sykehjemsavdelinger. Det er vinn/vinn for alle parter.

Ved å ha studenter boende i sykehjem kan vi få til gode generasjonsmøter og forebygge ensomhet for studenten og pasienten. Generasjonsmøter er positivt for alle parter, gjennom ulike aktiviteter og samtaler skapes unike og verdifulle møter. Rom for gjensidig læring og erfaringsutveksling skapes.

Ordningen

• Sykehjemmet kan tilby 5 student rom i en egen avdeling på bakkeplan.
  • Leiepris kr. 4000 pr mnd inklusiv strøm/varmtvann og internett.
  • En plikter seg til 15 timer/måneden (3,75 time i uka i snitt) «frivillig arbeid» i sykehjemmet. Gjennom intervju vil studenten få spørsmål hva den enkelte har lyst å gjøre disse timene ila måneden. Hva er studenten god på og brenner for. Oppgaver kan være så mangt. (Alt fra besøksordning, sang og musikk, trening, gåturer med mer)
  • Leilighetene er umøblerte, har eget bad.
  • Fellesareal med stue og kjøkken.
  • Leiekontrakt for et skoleår av gangen.
  • Politiattest må vedlegges.

Bø sjukeheim ligger 1 km fra USN Campus Bø. En fin gåtur gjennom «sentrum» og Evjudalen.

Er du student på USN Campus Bø, eller kjenner du noen som skal studere på USN Campus Bø fra høsten 2024?

Dette er en unik mulighet!

Ta kontakt med Martin Ytreland for søknad og spørsmål.

Søknadsskjema blir publisert på kommunens hjemmeside i mnd skifte juli-august.

Martin Ytreland
Enhetsleder: Hjemmetjenester og institusjon