Søke, endre og si opp SFO-plass

Du søker, endrer og sier opp SFO-plass elektronisk.

Søk eller endre SFO-plass

Søke om plass på skolefritidsordning (SFO)

For å være garantert SFO-plass fra skolestart i august, må du søke før 1. mars. NB! du må sende søknad hvert år.

Det er mulig å søke om plass gjennom hele året. Behandlingstiden er 1 måned fra den 1. i måneden etter at SFO har mottatt din søknad. Hvis du søker etter 1. mars så er du ikke garantert plass, og barnet ditt får tilbud om SFO hvis det er ledig kapasitet.

Si opp plass

Det er gjensidig oppsigelsesfrist på en måned, gjeldende fra den 1. i påfølgende måned. Plasser som sies opp etter 1. april, må betales ut skoleåret. Skal du si opp SFO-plass gjøres dette elektronisk på kommunens hjemmeside. Søke, endre, si opp SFO - plass.

Eksempler:

• Hvis du for eksempel sier opp plassen den 10. desember, vil oppsigelsen gjelde fra 1. februar.

• Dersom barnet ditt skal slutte på SFO 15. november, må du si opp plassen senest 31. oktober. Oppsigelsen vil gjelde fra 1. desember, og du må betale for hele november. Barnet kan da gå på SFO hele november dersom ønskelig.

Endre plass

Ønsker du å endre omfanget av SFO-plassen, så må du søke om endring av plass på kommunen sin hjemmeside. Endring av plasstype i løpet av skoleåret skjer etter samme regler som ved oppsigelse.

Cecilie Støa
SFO-leder