Svømme-, selvberging- og livredningsopplæring i grunnskolenSvømme- og livredningsopplæringen er en del av kroppsøvingsfaget og har som mål at eleven blir trygg i, ved og på vann, svømmedyktig, og i stand til å berge både seg selv og andre. Vann innbyr til aktivitet og glede. Gode svømme-, selvbergings- og livredningsferdigheter vil gi eleven mulighet til å holde på med fritidsaktiviteter i, ved og på vann. Dette kan være som friluftslivsaktivitet eller som mosjons- og treningsaktivitet. De som deltar i slike aktiviteter må ha kompetanse til å takle farer og uventede situasjoner som kan oppstå ved bading i sjø og vann, og ved bruk av fjæra og strandsonen. Læreplan i kroppsøving Kompetansemål for symjing, sjølvberging og livberging er nedfelt i læreplan (LK20) for kroppsøvingsfaget og er spesifisert etter 2.-, 4.-, 7.- og 10. trinn. 2. trinn leike og utføre grunnleggjande øvingar med tilvenning til vatn, som å dykke, flyte, gli, skape framdrift, hoppe uti og orientere seg i vatn øve på trygg ferdsel ved vatn og på å kunne tilkalle hjelp 4. trinn vere symjedyktig ved å falle uti på djupt vatn, symje 100 meter på magen, og undervegs dykke ned og hente ein gjenstand med hendene, stoppe og kvile i 3 minutt (imens flyte på magen, orientere seg, rulle over, flyte på rygg), så symje 100 meter på rygg og ta seg opp på land øve på trygg og sporlaus ferdsel i naturen 7. trinn utføre grunnleggjande teknikkar i symjing på magen, på ryggen og under vatn vurdere sikkerheit i uteaktivitet og naturferdsel og gjennomføre sjølvberging i vatn 10. trinn utføre varierte symjeteknikkar og kunne symje ein lengre distanse basert på eiga målsetjing forstå og gjennomføre livberging i, på og ved vatn ute i naturen forstå og gjennomføre livreddande førstehjelp Se mer på svømmedyktig.no