Landbruk; jordbruk, skogbruk og vilt

Aktuelt fra oss

Bekjempelse av floghavre
    Floghavre er et ugress som sprer seg voldsomt og er så truende for norske kornavlinger at det er underlagt en egen forskrift.
  • 21jun
    Hold utkikk etter hønsehi..
    Hønsehirse er definert som verdens tredje verste ugras, og alle bør være oppmerksom i egen åker denne sesongen også
    Burot - fjern/luk nå!
    Burotpollen forårsaker store allergiplager i blomstringstida juli-august(september). Fjern/luk burot nå!
    Fagskuletilbudet innen fr..
    I samarbeid med Telemark og Vestland fylkeskommune er Fagskolen Innlandet klar med utdanning til frukt, bær, sider og most-bransjen. Studiestart er høst 2024 og søknadsfrist for utdanningen er 8.september.
  • 18jun
    Nasjonal innsamling av st..
    Denne uka, 17. - 22. juni, har Felleskjøpet i Bø satt fram container for mottak av storsekker - du kan levere storsekkene dine( sekker som har inneholdt gjødsel, såkorn, såfrø eller kraftfôr) gratis

Eksterne nyheter