TrygghetsalarmSnarveier til hjemmebaserte tjenesterHjemmehjelpHjemmesykepleieHjelpemidlerTrygghetsalarmTilpassing av boligSyn- og hørselhjelpHverdagsrehabiliteringBrukerstyrt personlig assistanse (BPA)Tilrettelagt botilbud og miljøarbeid for funksjonshemmedeAvlastning for barn og ungeOmsorgsstønadTrygghetsalarm er til for personer som på grunn av sykdom eller funksjonshemming har behov for å varsle hjelpeapparatet på en enkel og rask måte.Trygghetsalarm kobles til den vanlige telefonen og varsler en vakttjeneste (som er åpen hele døgnet) om at du trenger hjelp.Behovet for tjenesten vurderes ut ifra helsetilstanden. Den som tildeles trygghetsalarm må forplikte seg til å bære alarmknapp. Vedkommende må også akseptere at det monteres en nøkkelboks ved siden av inngangsdøren. Trygghetsalarm sies opp ved å henvende seg til tjenestekontoret. Se priser for trygghetsalarm Slik søker du om trygghetsalarmDet enkleste er å søke digitalt. Da vil du også kunne se søknaden din neste gang du logger inn. Du kan også laste ned søknadsskjemaet som pdf, fylle ut og sende inn til tjenestekontoret.Etter at vi mottatt søknaden, vil du få besøk av en saksbehandler i kommunen som kartlegger dine ressurser og ditt hjelpebehov, før søknaden behandles. Behandlingstiden er normalt 4 uker. I noen tilfeller vil saksbehandlingen ta lenger tid, du vil da få et foreløpig svar. Søk om tjenester digitaltLast ned søknadsskjema som pdf BehandlingstidDu får svar innen 4 uker etter at søknaden er mottatt. Er det av ulike grunner nødvendig å bruke mer tid vil du få et brev om dette, samt det opplyses om når en forventer at saken er ferdig behandlet.